Schotland doet bloggen

Een reis door Schotland, zoveel is nodig geweest om me over de blogdrempel te trekken.

Op ideeën gebracht door de film Julie and Julia (bon appetit!), bedachten mijn reisgenoten dat ik mijn eeuwig gemekker over eten nu toch maar eens moest kanaliseren en waarom dan niet via het hippe blogmedium? Geen dagelijkse scherpe analyses van onze maatschappij, geen emotioneel geladen kijk op mijn zielenroerselen. Geen strakke deadlines, geen verplichtingen. Slow cooking resulteert wellicht in slow blogging.

Ik kan eindeloos doordraven over maaltijden die ik heb klaargemaakt, stoofpotten die eerst pruttelen in mijn brein, het nieuwste kooktijdschrift dat ik heb gekocht of een recept dat ik na weken zeuren toch aan mijn meter heb kunnen ontfutselen en dan meteen uitprobeer. Ik dénk soms zelf in termen van eten. Wanneer ik het konijn van de buren eten geef denk ik terug aan de heerlijke papardelle van konijn in rode wijn die ik at bij Il Mezzogiorno en wanneer ik vorige week door de Schotse velden reed, betrapte ik mezelf erop dat niet het aantal lammetjes probeerde in te schatten, maar wel het aantal lamsboutjes. Foute boel.

Ik kook graag, ik kook goed, maar ik heb de wijsheid niet in pacht. Bij nieuwe kookervaringen, lees je hier het verslag. Schuif ik mijn voeten ergens onder tafel, dan hoor je hier wat ik ervan vond. Duikt er een onbekende groente op in mijn groentepakket van de bioboer, dan reconstrueer ik hier hoe ik het heb verwerkt. En misschien hoor ik dan wel wat jullie ervan maken? Of krijg ik gouden tips?In elk geval blijf ik koken met de leuze van Bertold Brecht in het achterhoofd: food first, then morals.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Schotland doet bloggen

  1. Pingback: Een jaar later | Food first, then morals

Geef een reactie

