De boog hoeft niet altijd gespannen te zijn

Een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen. Ik wel.

Ook deze morgen liep ik met een slaapkop tegen de Druivelaar om daar vast te stellen dat het zondag was = winkels gesloten. Op zich is dat geen probleem, want in mijn buurt tieren de Turkse handelaars welig en kan ik altijd bij Emre terecht voor wat lamskoteletjes. Maar je zal het altijd zien, net deze week neemt mijn favoriete slagersjongen verlof.

Ik was dus aangewezen op wat er zich tussen mijn muren bevond. Gisteren had ik uit papa’s tuin nog snel wat verse courgettes meegenomen en een struik aardappelen. Vers en gezond: check! Dan nog 1 elementje uit de diepvriezer toveren om aan het zondagse triumviraat groente-aardappel-vis/vlees te komen. Wat een meevaller: nog een restje gemarineerde zalmmootjes van een fijne bbq ergens op een terras. Hopen dat de vakantiesfeer van toen er nog wat aan is blijven kleven op deze bewolkte dag.

Wie zelf tuiniert kan ervan meespreken: vanaf nu is het courgettes eten tot ze je de oren uitkomen. Wanneer ik geen zin heb in gedoe (zoals vandaag), ga ik onder het motto ‘kracht aan de groente’ voor courgette van spaghetti. Je blijft de courgette gewoon schillen tot aan de zaadlijst, gooit ze in een beetje olijfolie in de wokpan, p&z, 1 teentje fijngesnipperde look en 2 minuten later ligt deze weldaad in je bord.
De zalm gooi je even op een gloeiend hete grillpan, patatjes koken, et voila!

Dit bericht werd geplaatst in Groente, Vis. Bookmark de permalink .

2 reacties op De boog hoeft niet altijd gespannen te zijn

  1. Karel Demeyer zegt:

    Een “spaghetti van courgette”, bedoel je? Of was dat een laspus om de palsus? Ik ontvang de courgettes van de bakken op ons terras met open armen … met die groente kan je zowat alles doen🙂.

Geef een reactie

