Bladerdeeghapje

Ze bestaan. Vrouwen die twee kinderen hebben én een huis én een pracht van een kleerkastinhoud én een mening én talent in de keuken én een vent én een fijne job, maar geen rijbewijs. Eentje van hen is een collega en had ze wél een rijbewijs gehad, dan had ik haar deze week geen lift gegeven en had ze mijn avond niet kunnen redden. Zo zie je maar.

De situatie: een hele dag gewerkt, snel nog de volgende werkdag voorbereiden, eten op tafel zetten en nadien vergaderen met het Voedselteam. Respect voor mensen die dat nog combineren met crèches, krijsende baby’s en potjes Olvarit.

Enfin, wat ik even vergeten was: iedereen zou die avond een hapje of een drankje meebrengen naar de vergadering en zoals dat wel eens gebeurt, ik was volledig inspiratieloos. Ik herinnerde me wel dat ik nog een bladerdeeg had en E. toverde een makkelijk ideetje: waarom niet gewoon besmeren met pesto, wat parmezaan erover, oprollen en in de oven. Lekker makkelijk en snel.

Eenmaal thuis werd het het volgende recept:

  • Bladerdeeg uitrollen
  • Twee teentjes look persen en de bladerdeeg daarmee besmeren.
  • Een vriendin deed me onlangs een potje paprikapasta cadeau als souvenir uit Hongarije. Dat werd het tweede laagje.
  • Een handvol verse oregano geplukt, een handvol rode basilicum. Hakken en verdelen over de bodem.
  • Wat parmezaan raspen en verdelen over de bodem.
  • Oprollen, in stukjes en in de oven.

Dit alles gebeurde in zeven haasten, met als kwalijk gevolg dat ik was vergeten proeven van de paprikapasta. Hoe kon ik vergeten dat die paprikapasta zo zout was??? De zilte smaak van de koekjes was bedwelmend. Dus trok ik de koelkast open op zoek naar een redmiddel. Oplossing: een bakje Griekse yoghurt met wat room en dezelfde kruiden als het koekje. Even mixen en hoppa: camouflagedressing!

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Bleek dat goedje best te pruimen te zijn. Na een kwartiertje waren alle koekjes verdwenen in de magen van mijn bewuste medemens. Volgende keer vermeng ik de paprikapasta met een potje tomatenpuree.

Dit bericht werd geplaatst in Saus, Veggie, Volk over de vloer. Bookmark de permalink .

3 reacties op Bladerdeeghapje

  1. Annelore zegt:

    Ha, nu weet ik wat ik dit weekend kan aanvangen met die rol bladerdeeg en halve pot rode pesto die staan te schilderen in de koelkast! Merci en fijne blog trouwens, dat volg ik graag!

  2. Pingback: Spruiten met tofu | Food first, then morals

Geef een reactie

