Taart!

Vandaag was ik jarig en heb ik geen seconde aan de kookpot gestaan, maar ik ben wel een paar kilo’s bijgekomen. En da’s eigenlijk mijn eigen fout.

Het ging zo.

’s Ochtends ging ik met enkele dierbaren ontbijten bij Julie’s House alwaar ik na een copieus ontbijt in een suikerroes terug naar buiten strompelde. In de etalage lag een knoert van een aardbeienpavlova en ik besloot die mee te nemen naar het ouderlijke huis. Om een lang verhaal kort te maken: door de suikerroes liet ik de taart in de gang staan en kwam ik met lege handen aan. Geen nood: er werd meteen om andere pateekes gereden.

En zo gebeurde het dat ik na het copieuze ontbijt een royaal middagmaal at (met nieuwe patatjes, dat spreekt), even later snoepte van kaffee met pateekes, een paar uur later een zomers avondmaal nuttigde onder de appelboom en de dag mooi afsloot door wat gewillige slachtoffers op te trommelen, want ahja, die pavlova stond nog thuis in de gang.

Beginnen met een suikerroes en eindigen met een suikerroes, zo moet een verjaardag zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Dessert. Bookmark de permalink .

Een reactie op Taart!

  1. *Kwijl-watertand-kwijl* Zo’n verjaardag zie ik ook zitten. Zo hoort een verjaardag te zijn🙂

Geef een reactie

