Ritmische regelmaat

Chaos. Twee maanden geniet ik met volle teugen van chaos. Van eten op onregelmatige tijdstippen, vijf maaltijden op een dag, twee (mega-)maaltijden op een dag, verrassend fijn volk aan de tafel, eten onder een boom, eten in de auto, …

Regelmaat. Twee maanden en dan wil ik regelmaat. Eten op normale tijdstippen, aan mijn eigen tafel, met mijn vrienden, met mijn zussen. Met als bijzonderste ingrediënten de fruit- en groentepakketten van ons Voedselteam. En de zuivel. Drie maaltijden per dag en zeven kilo minder op de weegschaal.

In het kader van de regelmaat gingen we ook lijnen, mijn zus en ik. Kink in de kabel: zus ziek, verplicht dieet, zeven kilo minder op de weegschaal. Tja, daar sta ik dan met mijn vakantiekilo’s. Maar ochotte het kind. Hele dagen sober eten en terwijl genezen en naderhand weer goesting krijgen in vanalles en het niet mogen eten. Triest. Komt daar nog bij dat een ziek mens met huisarrest tijd heeft om al die kookprogramma’s op het middaguur te volgen. En daar nog meer goesting van krijgt, maar nog steeds niets mag eten. Triest.

Zo kwam het dat mijn zus ergens op een trieste middag ‘The Hairy Bikers’ ontdekte. De mannen zien eruit zoals je het je voorstelt en ze maken een geweldig programma.


Drie dagen heeft ze niet kunnen zwijgen over het Patagonian lamb dat die mannen daar ergens op een bergwand hadden staan brosselen. Tot ze het vandaag klaarmaakte om haar laatste dag ziekenverlof te vieren. Toen kon ze wel zwijgen. We hebben heel de tijd gewoon zitten ‘mmmmmmmmmmmmm’-en. Zo zagen ze eruit:

Ik stel een wekelijkse Hairy Bikers dag voor. Kwestie van de regelmaat te bewaren.

Dit bericht werd geplaatst in Lamsvlees. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

