Wortelsoep revisited

Ik stond voor het overweldigend grote aanbod groenten in de supermarkt. Ik stond er te rillen als een peuter op de speelplaats. U hebt meteen door in welke supermarkt ik mij bevond. De combinatie groenten en rillen bezorgt mij steeds zin in soep. Ik herinnerde me vaag de tip dat de wortelsoep uit ‘Vegetarisch Genieten’ zo overheerlijk was en dus reed ik naar huis met een aanzienlijke hoeveelheid wortels in de koffer.

Soep maken, daar komt geen weegschaal aan te pas. Enkel handjesvol en geutjes. Dus ik las het recept eens diagonaal en ging aan de slag. Een winner van formaat!

Stoof in wat boter een klein handje gesnipperde gember en wat gesnipperde look met een uitje of twee en een hoop gesneden wortel.
Zet onder water, gooi er een paar bouillonblokjes bij en schud eens flink met de bus currypoeder. Laat koken tot de wortel bijna zacht is.
Giet er een blik kokosmelk bij, laat nog even doorkoken en mix.

Proeven, bijkruiden en owlala, lekker!

Dit bericht werd geplaatst in Groente, Soep, Veggie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Wortelsoep revisited

  1. Johan Velghe zegt:

    Met groenten kun je inderdaad toveren: snel klaar, smakend naar gezondheid en een beetje aards én toch verrassend.
    Dat was zo’n beetje het gevoel dat me bekroop toen ik gisteren een klein voorgerechtje maakte, een uit de hand gelopen hapje.
    Maak een beslag (ei, anderhalve deciliter melk, 150 gr bloem, 4 gr droge of 8 gr verse gist, een halve deciliter olijfolie, snuifje zout). Laat even rijzen. Ondertussen heb je tijd om roosjes te snijden van bloemkool en brocoli. Deze blancheren (mag in een bouillon). Champignons stoven. Alle groenten goed afdeppen. Neem dan maar de wok. Dompel de groenten in deeg, bakken, uitlekken. Klaar. En serveren met een zelfgemaakte tartaarsaus (zelf mayonaise maken en daar 1 hardgekookt ei aan toevoegen, fijn gesnipperde peterselie, fijn gehakte augurk en kappertjes).
    Groentenbeignets op z’n best. Gegarandeerd.

  2. moeder zegt:

    Die rillingen doen zich enkel voor bij mensen die ECHT kunnen koken…Ook de handjes en geutjes zijn symptomen van deze aandoening !

  3. Jeroen Van Beirendonck zegt:

    Zo’n receptje haalden wij (iets mindere avonturiers in het kookland) uit een boek van Jeroen Meus … met nog wat overschotjes kip erbij (voor de niet-vegetariërs uiteraard) ook zeer smakelijk. En met currypasta kunnen de mensen, indien gewenst het zelf zo heet/zacht nemen als ze willen … als je ze zelf een kannetje kokosmelk geeft heeft het zelfs nog wat meer cachet🙂

Geef een reactie

