Junkfood met een ster

Ik bespaar u de details. Ik geef u enkel de noodzakelijke info mee.

a) Ik ben gesteld op mijn eetpatroon.
b) Ik doe rare dingen wanneer dat eetpatroon verstoord wordt.

a + b = c

c) Mijn avondmaal werd mij om 21u30 voorgeschoteld door een jonge adonis. Ik at frietjes uit de frituur.

Ik heb jarenlang elke week op zondagavond frieten gegeten met verkleumde vingers en tintelende blote billen. Frieten zijn voor mij voor eeuwig en altijd verbonden met mijn leven als chiromeisje. Sindsdien zijn frieten hoogstens de aanvulling op de maaltijd. Frieten met frieten zijn nog zelden een maaltijd op zich geweest. Gisteren, uitgerekend de Dag van de Jeugdbeweging, was dus een nostalgisch moment.

Mijn gemijmer leidt wel degelijk ergens heen. Ik at gisteren namelijk niet zomaar frieten. Ik at gisteren frieten uit De Frietketel. De zaak in de Papegaaistraat geniet faam in Gent (vooral bij veggies) en gisteren bleek dat dat niet meer dan terecht is. Ik heb nooit eerder zulke heerlijke frietkotfrieten gegeten – op  mijn erewoord. Over de bediening kan ik niets vertellen (zoals ik al zei, werd ik gisteren bediend), maar over het product zelf heb ik niets dan lof. De garnaalkroket en de falafelsaté die ik erbij at waren ongeëvenaard.

Allé hop, al wie vanavond ‘ne fond’ moet leggen, naar De Frietketel!

Dit bericht werd geplaatst in Uit eten, Veggie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

