Zo’n week

Het was zo’n week.

Zo’n week die je wil doorspoelen.
Zo’n week met blauwe plekken omdat je overal tegenaan loopt.
Zo’n week met veel gesmoorde vloeken, gilletjes en handen in het haar.
Zo’n week dat je liever een putje zou graven en daarin wil verdwijnen tot de zon weer schijnt.

En dus ook een week met menige mislukking aan het kookfornuis.

Ik zou mezelf niet zijn als ik ook mijn  kookmislukkingen niet in categorieën zou plaatsen. Thema van de week? Soep. Zo verdween de paprikasoep in de maag van een beleefde/dankbare collega met een bewonderenswaardig gestel én in de wc-pot omdat ik er een te stevige schep pikante paprikapasta in had gegooid. Bummer.
Vandaag ging beter. De pompoensoep van Mme Zsazsa  werdop het nippertje van de wc-pot gered met een extra potje kokosmelk en wat room (te hard gegoocheld met de tube harissa). Kwam daar nog bij dat we met drie boven de kookpot hebben zitten turen omdat ik met mijn warhoofd de lookteentjes met jas en al in de pot had gegooid.

Maar eind goed al goed. De pompoensoep staat klaar, de bloemkoolfrittata zit in de oven en vrijdag is in zicht. Nog 48 uur overleven zonder brokken.

Smakelijk

Dit bericht werd geplaatst in Soep, Veggie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Zo’n week

  1. Ine zegt:

    Gesmoorde gilletjes? Echt eetbaar klinken die ook niet, geef mij maar gesmoorde groenten en hartgrondig vloeken!

  2. Jutta zegt:

    Hé, ik lees hier m’n krant en dan kom ik jou ineens zwart op wit tegen!
    Knap!

Geef een reactie

