Yotam live! Het menu

WAARSCHUWING VOORAF: In deze blogpost geen kritische noten, enkel onverdeeld enthousiasme en adoratie. Voor professionele recensies moet u elders zijn.

U las het al ergens tussen de foto’s door: vorige zaterdag beleefde ik één van de zotste dagen tot nog toe. Topvriendin, topzussen en toplief ontvoerden me een dag naar Londen om er te gaan lunchen bij het team van Yotam Ottolenghi!!!

Ik heb de hele treinrit nodig gehad om te ‘processen’ wat er aan het gebeuren was. Ik was op weg naar één van mijn favoriete steden om er te gaan eten bij mijn favoriete chef in gezelschap van mijn favorietste wezens. Eens de grootste schok verwerkt was en we voet aan (ei)land hadden gezet, kon het feest beginnen.

In een uiterst ontspannen sfeer werden we door onze gastvrouw uitgenodigd om te starten met een cocktail. En omdat het mijn dagje was en alles kon en mocht, volgden we haar advies gedwee. Op de dagkaart (!!!) ziet u wat we kozen. De topvriendin had hier de hoofdvogel geschoten. Haar drankje was zo gelaagd dat ze er meteen een emmerke van hadden mogen brengen. Mjam!

Bij de cocktails kwam een grote fles kraantjeswater op tafel, die gedurende de maaltijd vlotjes werd bijgevuld.

Ondertussen hadden we de rest van het maal beslist en dat plaatje zag er zo uit:

We sleten een dikke twee uur in goed gezelschap, met uitstekend eten en nog een onwaarschijnlijk dessert achteraf. Ik was de koning te rijk. Of  moet ik zeggen koningin, want die Engelsen maar paraderen voor hun queen, ja manneke.

En weet je wat het toppunt is? Dat ik weer met mijn gat in de boter ben gevallen. Met heerlijk eten, ja dat ook. Maar vooral met een toplief, topzussen en een ongelooflijke topvriendin rond mij, ben ik het gelukkigste wezen op aarde. Achteraf bleken ook mijn topmama en topmeter in het complot te zitten. Ik ben duidelijk de enige in de familie die geen geheim kan bewaren.

Dit bericht werd geplaatst in Uit eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

