Broodbeleg pt.5

Ik heb altijd al een zwak gehad voor kip curry als broodbeleg. De kwalitatieve versie van bij mijn geweldige slager (waar ik ondertussen al maanden geen voet meer binnen heb gezet) welteverstaan. Niet de vieze versie uit de supermarkt waarin je af en toe nog een botje vindt. Bweikes.

De drang naar de smeuïge currybrij is bij deze overwonnen, want ik heb heil gevonden in zowat het meest simpele vegetarische broodbeleg ooit! Bovendien bestaat dit potje niet voor de helft uit mayonaise, dus de billen varen er ook wel bij.

Met kikkererwten uit blik kun je werkelijk alle kanten op. Hummus is de meest gekende variant, maar voor hetzelfde geld gooi je er een lepel pesto bij of in mijn geval schud je met het potje currypoeder.

Mix volgende ingrediënten samen in de blender:

  • 1 blik kikkererwten (afgespoeld en uitgelekt)
  • een flinke scheut lekkere olijfolie – Ik haal de mijne hier of hier.
  • een miniteentje knoflook
  • currypoeder naar smaak – Ik schudde met de supermarktversie, voegde ook nog wat durban curry toe en ik denk dat ik ook wat gemberpoeder toevoegde. Zeker weten dat het ook lukt met currypasta. Go wild!
Dit bericht werd geplaatst in Broodbeleg, Veggie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

