Mexicaans broodbeleg/dip

Ineens was het weer maandag en de koelkast bood enkel kaas. Kaas – kaas – kaas. Ik had geen zin in kaas.

Gelukkig vond ik nog een doosje ricotta waarvan de houdbaarheidsdatum stilaan dichterbij kwam (stond dat hier echt al zo lang?) en las ik onlangs iets over een maïsbeleg.

Ik sloeg aan het mengen en eindigde met een smeuïg doch behoorlijk light broodbeleg.
Hier is het recept voor nogal veel, ook te gebruiken als dip.

  • Gooi een potje ricotta in een grotere mengpot.
  • Meng hierdoor naar smaak: gemalen koriander, gemalen komijn, cayennepeper en zout.
  • Voeg ook toe: een gesnipperd sjalotje en een gesnipperd vers pepertje.
  • Proef nu nog eens en voeg eventueel nog wat meer specerijen toe.
  • Als de smaak pittig genoeg is (dat mag stevig zijn, tenslotte verzacht de maïs het geheel nog een pak), mag je het potje maïs erdoor roeren. Ik gebruikte een half (groot) blik, de rest roerde ik door mijn avondeten.

Tot uw dienst.

Dit bericht werd geplaatst in Broodbeleg, Hapje, Veggie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

