Bietensmeersel en barbiepasta

Ik ben weer een stapje dichter bij de volwassenheid nu ik rode bieten heb kunnen schrappen van mijn lijst van meest gehate ingrediënten. Alle krediet gaat naar een recept van superheld Yotam Ottolenghi. Mijn versie werd wat aangepast omdat er in ons supermarktje geen zure room te bespeuren was. Ook de geitenkaas en de noten liet ik varen omdat ik wist dat ik een grote hoeveelheid smeersel ging produceren met alle bieten die bij het groentepakket zaten en alles dus in de koelkast zou moeten bewaard worden.

Ik zet even op een rijtje wat ik achtereenvolgens in de blender gooide:

– 4 kleine rode bieten (gekookt en gepeld)
– 2 tenen look
– een grote schep yoghurt en een geut room (ter vervanging van 2 el zure room)
– een half gedroogd chilipepertje (zonder zaadjes)
– 3 el olijfolie
– 1 el ahornsiroop
– 1 el za’atar (ik koop dat hier)

Blenden maar!!

Het smeersel belandde samen met wat mayo op een belegd broodje met kaas, gewoon op de boterham, bij wat groentjes aan de bbq en vandaag in pasta. Alweer een multi-inzetbare bereiding. En gezond, mannekes, gezond!

Vandaag was het restjesmiddag en dus kookte ik drie soorten pasta, mengde daar drie scheppen bietensmeersel en een schep ricotta onder. Wat parmezaan en zwarte peper erover en smullen maar van die knalroze barbiepasta!

Nu nog knolselder en banaan van de lijst schrappen en ik ben een grote meid.

Dit bericht werd geplaatst in Broodbeleg, Fruit, Hapje, Pasta, Salade, Saus, Veggie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Bietensmeersel en barbiepasta

  1. Ellen zegt:

    Moet ik ook eens proberen dan. Ben er (voorlopig) ook nog niet gek van. ..

Geef een reactie

