Peren in overvloed, tijd te kort

Staat er ineens een perenkweker uit Sint-Truiden aan de deur. Of ik niet geïnteresseerd ben in een paar kilo peren?

Even later stond er 30 kilo peren in onze koele berging. Ik ben nogal een snelle beslisser.
Die peren verwerken, dat ging allemaal gezwind, de eerste week. Tot ik de eerste rotte peer vond. Ik besloot een paar versnellingen hoger te schakelen: elke dag een peer in het kind haar handen, perenmoes in de vriezer, het merendeel in de koelkast.

Ook werd er perenchutney gemaakt. Heerlijk op een toast met kaas!

Perenchutney

Het recept vond ik op Pinterest. Het is zo’n heerlijke plek om te verzamelen wat ik nog wil maken en wat ik eerder al maakte en goedkeurde.

Zo geschiedde het dat de halloumiburgers een absolute crowdpleaser blijken en dat de nieuwe aardappels al in een curry met erwtjes verdwenen.

Ik vond er ook een recept met asperges en een oosterse dressing. Ik besloot deze bereidingswijze te vermengen met een idee dat ik haalde uit Goed Eten van Dorien, namelijk om de asperges in een klont boter onder een gesloten deksel te garen. Op die manier bewaar je al hun smaak. Dus: boter, sappen en oosterse ingrediënten werden vermengd met noedels. Winner van formaat!

Dit bericht werd geplaatst in Broodbeleg, Veggie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

